2010-10-31

Vecka 43

Denna veckan har jag träffat ungdomssatsningen i centrala Göteborg för att prata om det nya projektet som jag och min collega ska ha för Göteborgs ungdomar. Vi ska börja med en danskurs i brasiliansk samba och vi har planer på att sammarbeta med olika företag och föreningar.

UPP! som också är en samlingsplats för ungdomar i Göteborg kommer att ha sitt möte inom den närmsta veckan. Jag är med i referensgruppen som innebär att vi ska påverka och förverkliga drömmar och ideér. Anledningen till att jag är med från första början är för att jag själv haft och har en massa ideér som jag tänkt genomföra i UPP!s fina lokaler. En idé jag vill förverkliga och som jag tror att UPP!s lokaler ännu inte har är tillgång till filmkamera, redigeringsprogram och rum för filmatisering. Jag anser att det är viktigt att dokumentera det som genomförs för att göra en utvärdering på projektets process och resultat och då kan det vara bra att ha ett sådant rum. Dessutom har UPP! och ungdomssatsningen haft ett möte om att eventuellt inleda ett samarbete, vi får se hur mycket samarbete det blir i framtiden men jag är glad av att mina vänner från både ungdomssatsningen och UPP! fått bra kontakt med varandra.

UPP!s sammarbetar med olika företag och ledande chefer i Göteborgs kommun. I torsdags hölls det en fest och där fick jag möjligheten att träffa dem samt att knyta kontakter med några utav dem som jag tror att jag vid ett senare tillfälle kommer att ha stor nytta av.

Nu ska jag iväg och dansa salsa på Allé för att fånga lite inspiration =)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna din kommentar här! Frågor skickas via mail: roselines.blogg@gmail.com.